کد مطلب:292093 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:728

مسئله ظهورِ مصلح آخر الزّمان و بازگشت حضرت مسیح در کشورهای خارج

آقای پدوسكا (مبلّغ مذهب مسیحیّت از آمریكا)

روز ظهور بسیار نزدیك است

آقای پدوسكا در جواب این سؤال كه آیا ممكن است در این زمان ظهور مصلح جهانی اتّفاق بیفتد گفت:

«در انجیل برای ظهور مصلح جهانی علائمی ذكر شده است، از جمله وقوع زلزله ها، سیلها، جنگها، قحطی، خشكسالی و ... كه تمام این علائم محقّق شده اند.

با توجّه به جواب ایشان، سؤال شد كه: بنابراین روز ظهور نزدیك است؟

ایشان در جواب گفت: (the day is very soon)

(یعنی: آنروز بسیار نزدیك است.)

استاد تاریخ یكی از دانشگاههای هند

بشر قابلیّت پذیرش یك رهبر آسمانی را دارد

استاد تاریخ یكی از دانشگاههای هند می گوید: «اگر به گذشته تاریخ نگاه كنیم می بینیم كه پیوسته بشر به سمت دین متمایل بوده است و در این زمان، بشر به حدّی از گرایش به طرف دین و بازگشت به مذهب رسیده است كه قابلیّت پذیرش یك رهبر آسمانی را دارد.»

آقای ایچیرو اوزاوا (یكی از مقامات ژاپن)

صحبت از لزوم انقلاب و دگرگونی در ژاپن

آقای ایچیرو اوزاوا كه یكی از مقامات ژاپن می باشد می گوید: حلّ مسائل و معضلات ژاپن تنها با اصلاحات امكان پذیر نیست. چیزی كه ما نیاز داریم یك انقلاب است.

با چنین اوضاع ناگواری بسیاری از مردم ژاپن اینك از لزوم تحوّل و دگرگونی در این كشور صحبت می كنند. (مجلّه نیوزویك مورّخ 22 آوریل 1996)

( - اسناد مطالب فوق نزد آقای محمّد رضا ذاكر كه این چند مطلب را در اختیار ما گذاشتند موجود است. )

خاخام ویسروئل دیوید وایس

صحبتهای خاخام یهودی آمریكا در مورد منجی آخر الزّمان

نیویورك - خبرگزاری جمهوری اسلامی: «خاخام ویسروئل دیوید وایس» سخنگوی گروه نتوریا كارتا (گرفته شده از زبان آرامی، به منای ناظرین شهر) كه یهودیان ضدّ صهیونیسم آمریكا هستند گفت: كسانی كه به كتاب تورات معتقدند می دانند كه وجود اسرائیل كاملاً غیر مذهب یهود است و تورات تصریح می كند یهودیان تا ظهور ناجی خود نمی توانند از دولت برخوردارباشند.

وی تأكید كرد: بر همین اساس ما معتقدیم تا زمانی كه دولت اسرائیل به حیات خود ادامه می دهد صلح به خاور میانه پای نخواهد گذاشت و صلح واقعی پایدار تنها در صورت ظهور ناجی و محو دولت اسرائیل امكان پذیر می باشد.

خاخام وایس ضمن ارائه شرحی در باره نهضت ضدّ صهیونیستی «ناتوریا كارتا» گفت: به علّت قدرت بیش از حدّ حامیان صهیونیستم در بین رسانه های همگانی آمریكا، یهودیان ضدّ صهیونیسم جهان كه شمار آنها بالغ بر صدها هزار نفر می باشد قادر به بیان نظرات خود در رسانه های همگانی این كشور نیستند.

(تاریخ: یكشنبه 28 فروردین 1379 برابر با 11 محرّم 1421)

دكتر عبدالكریم زبیدی

واقعه آرماگدون غرب و آمادگیهای قبل از ظهور در غرب

آقای امین میرزایی (مترجم) می نویسد:

كلمه «آرماگدون» (armageddon) یا آنگونه كه در اصل مقاله ای كه خواهید خواند آمده است (هَرْمَجِدّون) واژه ای است اصلاً یونانی كه بنا بر تعریف واژه نامه های آمریكایی همچون فرهنگ «وبستر» به معنی نبرد نهایی حقّ و باطل در آخرالزّمان است. همچنین این واژه نام شهری است در منطقه عمومی شام كه بنا به آنچه در باب شانزدهم مكاشفات یوحنّا در عهدجدید آمده است جنگی عظیم در آنجا رخ می دهد و مرحله حاضر از زندگی بشر در آن زمان پایان می یابد. به عبارتی نبرد مذكور مقدّمه تحوّلی بزرگ است كه سرنوشت نهایی آدمی بر روی كره زمین به آن بستگی دارد.

رابطه حادثه آرماگدون با حادثه عظیم ظهور حضرت مهدی (ع)

دكتر عبدالكریم زبیدی نویسنده مقاله ای كه ترجمه آن خواهد آمد، در نوشته كوتاه خود به بررّسی اعتقاد غربیان به این حادثه پرداخته و بطور خلاصه از رابطه این واقعه با حادثه عظیم ظهور مهدی آل محمّد (صلوات اللّه علیهم اجمعین) پرده برداشته است. این مقاله گرچه در برخی موارد حاوی تحلیلی سطحی است امّا در عین حال نكات مهمّی را در خود دارد كه در شرایط سیاسی كنونی منطقه قابل اهمال نیست. (و امّا مقاله آقای عبدالكریم زبیدی:)

جهت دادن سیاست و نقشه های نظامی قدرتهای بزرگ جهان

بر مبنای حوادث پیش از ظهور

حادثه شریف ظهور، حادثه ای بزرگ است و قدرتهای بزرگ جهان، سیاست خارجی خود را بر مبنای حوادثی كه پیش از آن رخ می دهد جهت داده و نقشه های نظامی خود را به شكلی سامان داده اند كه آمادگیهای لازم برای این حادثه در آن ملحوظ باشند.

تبلیغ مؤسّسات دینی و رسانه های دولتهای غربی بوقوع حادثه ای بزرگ

این در حالی است كه مؤسّسات دینی و رسانه های این دولتها نیز، مردم خود را برای پیشباز این حادثه آماده می سازند.

این مؤسّسات دینی به همراه رسانه های دیداری و شنیداری این دولتها از سالهای دهه هشتاد میلادی مردم خود را به ایمان جمعی به وقوع حادثه ای بزرگ در سرزمین شام كه به نبردی هسته ای خواهد انجامید توجّه داده اند.

این مؤسّسات، پیوسته مردم خود را به این نكته فرا می خوانند كه در آینده ای نزدیك، لشكری از دشمنان مسیح كه بدنه اصلی آن از میلیونها نظامی تشكیل یافته از ( - اینجا ممكن است منظور سفیانی ملعون باشد و یا اینكه این مطلب از القائات شیاطین و استعمارگران باشد برای ضدّ مسیح جلوه دادن مصلح آخر الزّمان. )

عراق حركت می كند و پس از گذشتن از رود فرات كه در آن زمان به خشكی گراییده است بسوی قُدس رهسپار می شود، امّا نیروهای مؤمن مسیح راه این لشكر را سدّ كرده و همگی در «آرماگدون» با یكدیگر برخورد خواهند كرد و در این مكان است كه درگیری اتّفاق خواهدافتاد.

اعتقاد غربیان به فرود آمدن حضرت مسیح و برقراری صلح جهانی

سپس مسیح برای بار دوّم از جایگاه بلند خود بر زمین فرود می آید و پس از چندی زمام رهبری جهان را در دست گرفته و صلح جهانی را برقرار می كند. او دولت صلح را بر زمینِ نو و زیر آسمانی تازه بنا می كند و این مهمّ را از مركز فرماندهی خود در قُدس عملی می سازد.

61 میلیون آمریكایی در انتظار واقعه بزرگ ظهور و بازگشت مسیح

یك بررسی انجام گرفته از سوی مؤسّسه «تلسن» كه در اكتبر سال 1985 میلادی نشر یافته است نشان می دهد كه در حال حاضر 61 میلیون آمریكایی در انتظار واقعه «آرماگدون» گوش خوابانده اند و این در حالی است كه ذكر نام تمامی مؤسسّات دینی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی كه به این مهمّ پرداخته اند در این مجال كوتاه میسّرنیست.

مؤسسّات دینی آمریكایی، این نكته را روشن ساخته اند كه سپاهی كه از عراق بسوی قدس رهسپار خواهد شد بنا به پیشگویی حزقیال (فصل 38 و 39) از نظامیانی از عراق، ایران، لیبی، سودان و قفقاز در جنوب روسیّه تشكیل می شوند.

( - شاید منظور وهّابیان باشند كه دشمنان امام زمان 7 محسوب می شوند و در این كشورها مخصوصاً در قفقاز در جنوب روسیّه و سیستان بلوچستان ایران در حال گسترش می باشند. )

تبلیغ مدارس انجیلی در آمریكا درباره ظهور و واقعه آرماگدون

مدارس انجیلی در آمریكا بر پایه این تحلیل كه واقعه آرماگدون تنها حادثه ای است كه بازگشت دوباره مسیح را به زمین ممكن می سازد و این واقعه ای بسیار نزدیك است به تبلیغ این دیدگاه پرداخته اند.

اطلاق كردن قرقیسیا به واقعه آرماگدون در احادیث اسلامی

آرماگدونی كه این عدّه از آن سخن می گویند، همان حادثه عظمیمی است كه پیش از ظهورمهدی (عجّل اللّه تعالی فرجه)، رُخ خواهد داد. همان حادثه بزرگی كه ائمّه ما (ع) نام «قرقیسیا» را بر آن اطلاق كرده اند.

ائمّه ما (ع) از این نكته خبر داده اند كه میلیونها نظامی از آمریكا، اروپا، روسیه، تركیّه، مصر و دول مغرب عربی به اضافه سربازانی از سرزمین شام شامل كشورهای ( - گفتنی است كه در روایات، از كشورهای درگیر واقعه «قرقیسیا» با عنوان «تُرك» و «روم» تعبیر شده است كه ظاهراً نویسنده با تطبیق روم در كشورهای غربی، از آن با عنوان «آمریكا» و «اروپا» یاد كرده است. )

سوریّه، اردن، لبنان، فلسطین و اسرائیل همگی در ناحیّه ای در این محدوده تحت عنوان «قرقیسیا» با یكدیگر برخورد كرده و پس از حصول درگیری، این سفیانی است كه در پسِ آنكه همگی را چونان كشتزاری درو شده، درهم می كوبد از صحنه نبرد بیرون می آید.

در صحیحه میسّر از امام باقر (ع) نقل است كه فرمود: «ای میسّر! از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟»

عرض كردم: «همین نزدیكی ها در ساحل فرات قرار دارد.»

پس فرمود: «امّا در این ناحیّه واقعه ای اتّفاق خواهد افتاد كه از زمانی كه خداوند متعال آسمانها و زمین را آفریده بی سابقه بوده، چنانچه تا وقتی آسمانها و زمین بر پا هستند هم واقعه ای همچون آن اتّفاق نخواهد افتاد ... سفره ای است كه درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می شوند.» و امثال این روایات از امام صادق (ع) و سایر ( - كافی ج 8 ص 295 - الغیبة باب 14 ص 267 ح 36 )

ائمّه نقل شده است.

( - الغیبة ص 278 ح 63 )

حادثه «قرقیسیا» همان حادثه بزرگی است كه پیش از ظهور حضرت حجّة بن الحسن العسكری (ع) رُخ می دهد و از آنجا كه این حادثه به سفیانی ارتباط دارد و سفیانی از علائم حتمی ظهور امام زمان (ع) است وقوع این حادثه حتمی است، چرا كه امام مهدی (ع) پس از حادثه قرقیسیا با سفیانی برخورد خواهد كرد (و پس از شكست سفیانی و فرو رفتن سپاه او در ما بین مكّه و مدینه) برای دیدار با مسیح رهسپار قدس خواهد شد.

اِشعار تمام حوادث و نشانه ها به نزدیك بودن حادثه عظیم ظهور

به هر تقدیر زمان به سرعت می گذرد و حوادث سیاسی اقتصادی و اجتماعی به همراه نشانه های طبیعی، همگی به نزدیك بودن این حادثه عظیم اِشعار دارند و این در حالی است كه ما نه خود و نه فرزندانمان را برای آن آماده نكرده ایم.

لزوم آماده ساختن جوانان و مردم به منظور پیشباز از حادثه شریف ظهور

آماده ساختن نسل آینده از جوانان و مردان در سطوح مختلف روانی، عقلی و بدنی به منظور پیشباز از حادثه شریف ظهور قائم آل محمّد (ع) امری بی نهایت مهمّ است.

آقای گریس هال سِل

تدارك جنگ بزرگ (براساس پیشگوییهای بنی اسرائیل)

اعتقاد به ظهور موعود مصلح آنچنانكه اهل تحقیق نوشته اند در میان ادیان و نحله های بسیاری به عنوان اعتقاد اصیل جریان دارد. در این میان ادیان ابراهیمی نیز بگونه ای بارزتر بر این مسئله تكیه و تأكید كرده اند. از جمله در انجیل فارقلیط و در قرآن، وعده وراثت زمین به دست صالحان ذكر شده است.

بشارت بازگشت دوباره مسیح در آینده ای نزدیك

چندی است در جهان غرب میان نحله هایی از یهود و مسیحیان، تفكّری واحد در افتاده است كه بنا به ظهور علائمی چند، بازگشت دوباره مسیح را در آینده ای نزدیك بشارت می دهد.

تدارك جنگ بزرگ بر اساس پیشگوییهای انبیای بنی اسرائیل

آنها البتّه مقدّمه ای برای این ظهور در نظر دارند و آن اینكه در آخرالزّمان نبردی بسیار سخت میان طرفداران مسیح و دشمنان او روی خواهد داد و دست آخر این معتقدان به مسیح هستند كه مردان پیروز این میدان تلقّی می شوند.

( - مسلّم است كه حضرت مسیح 7، یكی از افسران و یاوران امام زمان 7 است و حضرت مسیح 7 و پیروانش، با دشمنان امام زمان 7 جنگ كرده و پیروز خواهند شد و در خدمت آقا امام زمان 7 خواهند بود. )

این تئوری با برخی از روایات دینی ما مسلمانان چون (قرقیسیا) نیز موافقت دارد. ما نیز معتقد به نبر حقّ و باطل هستیم. میدان مبارزه، هارمجدّون (یا آرماگدون) نام دارد. صهیونیستها، آن منطقه را در مرز اردن، سوریّه و فلسطین اشغالی نشان داده اند در (55 مایلی شمال تل آویو و 20 مایلی جنوب شرقی حیفا و 15 مایلی دریای مدیترانه.

آنها خود را نیروهای بر حقّ این نبرد بزرگ می نامند و طبعاً برای تحقّق این شعار بزرگ از هیچ تبلیغی دریغ نمی كنند.

اتّحاد پنهانی میان اسرائیل و مسیحیان دستِ راستی ایالات متّحده

«گریس هال سل» نویسنده كتاب «تدارك جنگ بزرگ بر اساس پیشگوییهای انبیای بنی اسرائیل» ترویج نبرد آخر الزمّان (هارمجدون armageddon) را - بر این اساس كه صهیونیستها خود را نیروهای حقّ مدار این جبهه می پندارند - اتّحاد پنهانی میان اسرائیل و مسیحیان دستِ راستی ایالات متّحده می داند كه آنها به منظور حمله به مسلمانان این توطئه را زمینه چینی كرده اند.

او خود با گروه «فال ول» به دیدار درّه مجدو در فلسطین اشغالی رفته است و بارها سخنان این گروه را شنیده است. امّا ادّعای صهیونیستها در حقّ جلوه دادن خود را خالی از نقصان نمی داند.

( - بر اساس پیشگوییهای انبیای بنی اسرائیل نوشته «گریس هال سل» ترجمه خسرو احمدی. («نور» ویژه نامه پنجمین نمایشگاه سراسری نرم افزار علوم اسلامی شماره 6 - 7 آذر 1378، شعبان 1420) )

آقای علی كورانی

گسترش اعتقاد به حضرت مهدی (ع) در میان ملل جهان

آقای كورانی در كتاب «عصر ظهور» می نویسد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشانه های اعتقاد به حضرت مهدی منتظر در میان ملل جهان اسلام و حتّی غیر اسلام (یعنی پرسش از او و سخن گفتن پیرامون او و مطالعه و تألیف درباره او) به اوج خود رسید. تا جایی كه این لطیفه شایع شده كه وزارت اطّلاعات آمریكا پرونده ای از تمام اطّلاعات لازم درباره امام مهدی (ع) تهیّه و تنظیم نموده، كه تنها نقص آن، تصویر آن حضرت است.

حادثه اشغال حرم مكّه مكرّمه توسط فرد مدّعی مهدویّت

شاید بزرگترین رویداد سیاسی مربوط به اعتقاد به آن حضرت در این دوره، انقلابی باشد كه در آغاز سال 1400 هجری به رهبری «محمد عبداللّه قرشی» در حرم مكّه مكرّمه اتّفاق افتاد بگونه ای كه یاران او به حرم مسلّط شدند و معاون وی «جُهیمان» از داخل حرم اعلامیّه ای پخش نموده و مسلمانان را به بیعت با قرشی دعوت كرد به اعتبار اینكه او همان مهدی منتظر است كه پیامبر ظهورش را بشارت داده است. اشغال حرم توسّط آنها و مقاومت آنان، چندین روز به طول انجامید كه حكومت سعودی به پیروزی بر آنان دست نیافت مگر بعد از در خواست گروه ویژه كماندویی از فرانسه!

نمایش فیلم «پیشگویی های نوسترا داموس» به مدّت سه ماه متوالی

در شبكه های تلویزیونی آمریكا و پخش آن در سراسر جهان

همچنین بزرگترین فعّالیت تبلیغاتی كه مستقیماً مربوط به اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(ع) توسّط دشمنان ما در این فاصله انجام گرفته، فیلم «نوسترا داموس» است كه به مدّت سه ماه متوالی در شبكه های تلویزیونی آمریكا به نمایش گذاشته شد.

این فیلم سرگذشت زندگی ستاره شناس و پزشك فرانسوی بنام «میشل نوسترا داموس» (Nostra damus) است كه نزدیك به 500 سال قبل می زیست. وی پیشگویی های خود را درباره آینده به رشته تحریر درآورده كه مهمترین آنها پیشگویی او درباره ظهور نواده پیامبر(ص) در مكّه مكرّمه و وحدت بخشیدن به مسلمانان و به زیر پرچم خود در آوردن آنها و پیروزی بر اروپائیان و ویران كردن شهر و یا شهرهای بزرگ سرزمین جدید (آمریكا)است.

بسیج صهیونیست ها و سازمان اطّلاعات آمریكا برای جلوگیری از ظهور

به نظر می رسد «لوبی» صهیونیست و سازمان اطّلاعات آمریكا در ساختن این فیلم دست داشته باشند و هدف آنان از تهیّه این فیلم، بسیج نمودن ملّتهای آمریكا و اروپا علیه ایران و مسلمانان است زیرا آن را خطری می پندارند كه غرب و تمدّن آن را تهدید می كند. بویژه وقتی كه آنچه را بر پیشگوئی نوسترا داموس اضافه نموده اند مورد توجّه قرار دهیم و آن اینكه آمریكا بعد از شكست اروپا به دست حضرت مهدی(ع) و نابودی موشكهای غول پیكر واشنگتن و دیگر شهرهای آن، جهت رویارویی با آن حضرت به بستن یك پیمان همكاری با شوروی اقدام نموده و سرانجام بر وی پیروز می گردند. (زهی خیال باطل!)

ابهام آمیز بودن كتاب «پیشگویی های نوسترا داموس»

علاوه بر اینكه در زمینه ارزش علمی كتاب و نویسنده آن جای بحث و گفتگو است، آن كتاب مجموعه ای از پیشگوئی هایی است كه نویسنده به زبان قدیم فرانسه (لاتین) و با شیوه رمزی و ابهام آمیز نوشته است كه قابل تفسیر به صورتهای گوناگون می باشد.

بنظر اینجانب، نویسنده آن كتاب بر پاره ای از منابع اسلامی در مورد حضرت مهدی(ع) آگاهی یافته و یا با بعضی از علمای ما ملاقات نموده است، بویژه اینكه وی مدّتی از عمر خویش را در ایتالیا و جنوب فرانسه و چه بسا در اندلس گذرانده است. اما كتاب او با سرعت، پس از پیروزی انقلاب منتشر و چاپهای آن با شرح ها و تفسیرهای متعدّد به صدها هزار و حتی گفته اند به میلیونها نسخه رسید و آنگاه تبدیل به فیلم سینمایی شد و در شبكه های تلویزیونی در معرض دید میلیونها تماشاگر آمریكائی و اروپائی قرار گرفت.

نقشه صهیونیست ها با ساخت و گسترش فیلم «نوسترا داموس»

مسئله این نیست كه غربی ها اعتقاد به ظهور مسیح یا مهدی (ع) و یا اعتقاد به صحّت پیشگوئیهای «نوسترا داموس» و یا دیگر ستاره شناسان دارند، بلكه بر این باورند كه خطر خیزش اسلامی و تمدّن الهی آن، تمدّن مادّی آنان را تهدید نموده و سلطه ظالمانه آنها بر ملّتهای جهان را از میان برمی دارد و از این رو می بینید كه آنها از هر عنصر اطّلاعاتی استفاده می كنند تا زنگهای خطر را در گوش ملّتها به صدا درآورند و به حركت جدید انقلاب و روند آینده آن در مكّه و مصر و سرزمینهای اسلامی چشم دوخته اند، تا اینكه موافقت و پشتیبانی ملّتهای خود را جهت اجرای تمام نقشه های استعماری خود در حال و آینده جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی در این كشور و یا در سایر كشورها جذب نمایند.

امّا مسئله از نظر یهودیان، بالا بردن ترس و هراس غربیها از خطر جنبش اسلامی تا حدّ توانشان می باشد تا بدین وسیله این خطر را از خود دور سازند و بدین جهت به غربیها چنین وانمود می سازند كه تمدّن غرب مورد هدف انقلاب اسلامی بوده و اسرائیل اوّلین خطّ دفاعی غرب بشمار می رود. بنابراین دشمنان ما به حساب باور و عقیده خود ناچارند در مورد امام مهدی(ع) تبلیغاتی آنچنانی نموده و دست به تهیّه فیلم بزنند و از آنجایی كه با موج آگاهی بخش اسلام كه نسبت به رهبر موعود افزایش خواهد یافت روبرو می شوند، ناگزیر شده در صورت صحّت امر ظهور و آشكار شدن آن بزرگوار، با او رویاروئی نمایند.

برانگیخته شدن شوق مسلمانان با دیدن فیلم «نوسترا داموس»

جالب اینكه آنان به دلیل ترس و وحشتی كه در درون خود از آن حضرت دارند زمینه را برای او مهیّا می نمایند، بگونه ای كه شوق ما را به دیدار نواده پیامبر كه در كنار كعبه ظهور می كند بر می انگیزند.

زمانی یك مسلمان، امام مهدی (ع) را در فیلم «نوسترا داموس» می بیند كه چگونه از اتاق عملیات به كمك ژنرالهای بزرگ خود (به تعبیر فیلم) صحنه جنگ را اداره كرده و با سردمداران كفر مبارزه می نماید و با پرتاب موشكهای غول پیكر از قلب صحرای حجاز به پایگاههای كُفر و استعمار در آمریكا و اروپا كه آنها را در هم می كوبد، چقدر سرشار از اُمید و اشتیاق می گردد.

( - كتاب «عصر ظهور» نوشته آقای كورانی )

یكی از مسئولین حوزه علمیّه

آمدن بعضی از محقّقین و دانشمندان خارجی به قم برای جمع آوری

احادیث و مطالب مربوط به مصلح آخر الزّمان

چند سال پیش عدّه ای از محقّقین و دانشمندان خارجی به قم آمدند و تمام كتابها و مطالب روایی كه در مورد آقا امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) و خصوصیّات و ظهور ایشان می باشد را جمع آوری كرده و با خود به كشورهایشان بردند تا بر روی آنها تحقیقات و بررّسی های مفصّلی انجام دهند. و این نشان دهنده اهمیّت این موضوع برای آنها می باشد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی

هزاران عضو یك فرقه مسیحیّت ارتباط خود را با دنیای خارج قطع می كنند

واشنگتن - خبرگزاری جمهوری اسلامی: هزاران عضو از اعضای فرقه مورون مستقرّ در ایالت آریزونا و یوتا، كودكان خود را از مدارس دولتی بیرون كشیده و ارتباط خود را با دنیای خارج قطع می كنند.

شبكه تلویزیونی «ای.بی.سی» روز جمعه اعلام كرد كه به دنبال فتوای خرداد ماه «رولان جفس» رهبر سالخورده كلیسای بنیادگرای مرون، مبنی بر اینكه: «كودكان خود را در خانه آموزش دهید و رابطه خود به كلّ با اعضای غیرمورمون و اعضای سابق این فرقه قطع نمایید» اعضای این فرقه از ارسال فرزندان خود به مدارس خودداری كرده اند.

به گفته «مایك فاین» مسئول مدارس كلرادوسیتی، گروه بزرگی از دانش آموزان در كلاسها حضور ندارند. امسال فقط 350 نفر از اول شهریور كه مدارس باز شده اند به مدرسه رفته اند در حالی كه در سال گذشته شمار دانش آموزان شهر، 1400 نفر بود. به گفته وی نیمی از معلمین كلرادوسیتی نیز كه متعلّق به فرقه مورمون هستند امسال سركار خود حاضر نشدند.

پیش بینی ظهور دوباره حضرت مسیح در آینده نزدیك

به گفته اعضای سابق این فرقه، مورمونها خود را برای یك واقعه مهمّ الهی آماده می كنند. به گفته آنها «جفس» ظهور دوباره حضرت مسیح را در آینده نزدیك پیش بینی كرده و اعضای فرقه بر این باورند كه شهر كلرادوسیتی با ظهور دوباره مسیح به سمت بهشت پرواز خواهد كرد.

«جفس» تا كنون چندین بار پیش بینی های مشابهی را كرده است منجمله در سال 1372 به پیروان خود توصیه كرد كه از رفته به كالج خودداری كنند زیرا آخر زمان به زودی فرا می رسد و آنها فرصت پایان دوره خود را نخواهند داشت.

رهبر گروه مورمون طی اعلامیه ای از طریق وكیل گروه اعلام كرده است كه كلیسای مورمون هیچ پیش بینی در مورد تاریخ دقیق ظهور مسیح نكرده و هیچ كس زمان و ساعت این ظهور را نمی داند. به گفته وكیل گروه، كلیسای مورمون بر این باور است كه اعضای سابق گروه، خائنینی هستند كه حقیقت را تحریف می كنند.

گروه مورمون بین هشت تا 12 هزار عضو دارد و حدود شش هزار عضو از اعضای آن در كلرادوسیتی و شهر هیل دل مستقرّ می باشند و باقی در سراسر آمریكا و كانادا پراكنده هستند.

«رولان جفس» رهبر گروه و پسرش در خانه های محصور شده ای در هیل دل زندگی می كنند و گفته می شود كه دارای همسران بیشماری می باشند. فرقه مزبور تعدّد زوجات را ترویج می كند. (تاریخ: شهریور سال 1379)

پایان